Onze najaarsrelease bevat een aantal superhandige functionaliteiten die het aanvragen en afhandelen van verlof nog makkelijker maken voor medewerkers en leidinggevenden.

“We hebben de afgelopen maanden gemerkt dat steeds meer gebruikers de voorkeur geven aan Atrea op hun smartphone”, vertelt Ed van Dijk, Productmanager bij Atrea. “En daar spelen we met deze release op in.” De huidige release brengt een aantal essentiële functies, die tot nu toe alleen in de desktop versie van Atrea beschikbaar waren, naar de mobiele app.

Wettelijke verlofregeling

Eén van onze populairste modules ‘Wettelijke verlofregeling’ is nu ook uitgerold naar de app. Dat betekent dat medewerkers niet alleen in Atrea PersonalTime de vervaldata van hun verlof kunnen zien, maar daar vanaf nu hun smartphone voor kunnen gebruiken.

Deze module is vanaf nu beschikbaar voor alle gebruikers van de Atrea mobiele app en de module Wettelijke verlofregeling.

Wettelijk verlof zichtbaar maken op de mobiele app

Als uw organisatie werkt met de module Wettelijke verlofregeling, dan kunt u dit onderdeel zichtbaar maken op de mobiele app door de rechten voor ‘Vervaldata verlof’ op toegang te zetten. Neem contact op met onze supportafdeling om te bekijken of uw Atrea versie hiervoor al geschikt is.

Maakt u nog geen gebruik van de Atrea mobiele app? Vraag dan nu een demo aan om geheel vrijblijvend kennis te maken met de meest gebruiksvriendelijke manier voor medewerkers om inzicht te krijgen in werktijden, aanwezigheid en verlof.

Goedkeuren van absenties door de leidinggevende

Het is voor leidinggevenden vanaf nu mogelijk om ook op de mobiele app van Atrea de absentieaanvragen van hun medewerkers te beoordelen. Ook is de ingevoerde toelichting van de medewerker zichtbaar. De leidinggevenden kunnen deze absentieaanvragen goed- of afkeuren en hierbij een toelichting op het besluit meegeven. Neem contact op met Atrea Support om deze functionaliteit te activeren.

Deze nieuwe functionaliteiten vormen de voorbode voor een reeks aan updates die de komende maanden worden uitgerold. Onder meer op het vlak van access management en kostenplaatsplanning. Uw accountmanager legt u graag uit wat deze updates precies inhouden.